
Kompozytor, skrzypek i twórca struktur dźwiękowych. Mieszka w Gdańsku, kształcił się m.in. w Académie Musicale de Villecroze we Francji. W swojej twórczości swobodnie porusza się pomiędzy tradycyjną formą a brzmieniowym eksperymentem, łącząc klasyczne instrumentarium z nowoczesnym podejściem do kompozycji.
Jego muzyka ukazuje się nakładem wytwórni takich jak: Mute Song, Important Records czy Ici D’ailleurs, a choć bywa porównywana do twórczości Maxa Richtera czy Jóhanna Jóhannssona, zachowuje wyraźnie autorski charakter.
Album „Liebestod” przyniósł mu uznanie krytyków dzięki wyjątkowej emocjonalnej intensywności, a „Rite of the End” zdobył międzynarodowe wyróżnienia, pojawiając się w podsumowaniach roku i przynosząc artyście nominację do Paszportu „Polityki”. Jeden z recenzentów zauważył, że „gdyby żył w XIX wieku, znalazłby się w podręcznikach historii muzyki”.
Tworzy również muzykę filmową – napisał ścieżki dźwiękowe m.in. do filmów „Wolf” (Focus Features), „Listen to Me Marlon” (Universal) oraz „Minghun” Jana P. Matuszyńskiego. Z Matuszyńskim spotkał się także przy realizacji serialu „Przesmyk”.
Utwory Wesołowskiego były wykonywane przez: Filharmonię Narodową w Warszawie, Orquesta Sinfónica de Entre Ríos w Paranie (Argentyna), Orkiestrę Aukso oraz Filharmonię Szczecińską. W 2024 r. zaprezentował nową muzykę do filmu „Męczeństwo Joanny d’Arc” Carla Theodora Dreyera, wykonaną na żywo przez Orkiestrę i Chór Filharmonii Narodowej.
W czerwcu b.r. ukaże się jego najnowszy album solowy „Song of the Night Mists”. Na marzec 2026 r. zaplanowana jest premiera opery jego autorstwa, powstającej na zamówienie Opery Bałtyckiej w Gdańsku.
Fot. Dominik Sadowski