Andrzej Korzyński Ultimate. Dominik Strycharski Akademia Pana Kleksa

 

Andrzej Korzyński należy moim zdaniem do najbardziej wszechstronnych a zarazem intrygujących polskich kompozytorów. Jego twórczość obejmuje piosenki, muzykę filmową oraz elektroniczną i eksperymentalną. Fascynującą cechą tego twórcy jest właśnie wszechstronność i nieskrępowana wyobraźnia, pozwalająca mu poruszać się w dowolnej estetyce.

Te cechy wybitnego twórcy, którym bez wątpienia był Korzyński, jego absolutna pasja do muzyki i brzmienia, plus moje przekonanie, iż jest to kompozytor niewystarczająco doceniony, spowodowały, że postanowiłem wraz z moimi muzycznymi partnerkami i partnerami oddać mu specyficzny hołd. Przepuścić jego twórczość przez nasze odczuwanie jego muzyki, i pokazać, w jak fantastycznym świecie się poruszał.

Wymyślając ten projekt, od początku wiedziałem, że nie będziemy w stanie opowiedzieć o całej jego twórczości. Jego muzyka jest triggerem dla naszych pomysłów i interpretacji, to moim zdaniem najlepszy sposób dialog z muzyką Korzyńskiego. Punktem wyjścia będą jednak zawsze konkretne dzieła, zagramy więc kilka jego znanych piosenek, takich jak Żółte Kalendarze czy Meluzyna, które przedzielą bloki związane z konkretnymi filmami, a wśród nich Akademia Pana Kleksa, Diabeł, Opętanie, Tulipan, Panna Nikt…

 

 

 

 

 

 

Skład zespołu:

Dominik Strycharski – śpiew, flety, elektronika, Joanna Halszka Sokołowska – śpiew, elektronika, Maja Laura Jaryczewska – śpiew, syntezator, fortepian, Grzegorz Tarwid – syntezator, fortepian, Igor Wiśniewski – gitara, elektronika, Kamila Drabek – kontrabas, gitara basowa, Jan Pieniążek – perkusja, instr. perkusyjne

 

 

Dominik Strycharski – kompozytor, flecista, wokalista, improwizator, performer, nauczyciel i publicysta. Zajmuje się od trzech dekad prawie każdym twórczym aspektem muzyki, począwszy od kompozycji, przez wykonawstwo, na sounddesignie i nauczaniu skończywszy. Lauerat Paszportów Polityki 2021, twórca muzyki do około 100 spektakli teatralnych, wielu filmów oraz słuchowisk. Autor kilkudziesięciu płyt z muzyką współczesną i jazzową, zagrał na żywo kilkaset spektakli na żywo oraz koncertów. Kompozytor muzyki do uznanego kreacyjnego dokumentu Symfonia Fabryki Ursus. Od 20 lat prowadzi autorskie warsztaty wokalne i improwizowane.

Joanna Halszka Sokołowska – multiwokalistka, kompozytorka, performerka, autorka tekstów. Absolwentka wydziału filozofii UW. Ma dwa zespoły: Der Mother i New Cage (wyd. Lado ABC). Skomponowała muzykę do ponad 25 sztuk teatralnych i filmowych. Jej interpretacja Podróży Zimowej F. Schuberta „JHS plays Winterreise” wyd. Bolt/Monotype Records została uznana za jedną z 5 płyt roku 2016 na łamach londyńskiego „The Wire”. Jako artystka tworzy także własne instalacje dźwiękowe/performance, spektakle opery eksperymentalnej, prowadzi chór. Jako wokalistka, aktorka, tancerka współpracowała z wieloma artystami w Polsce i na świecie.

Maja Laura Jaryczewska to 23-letnia pianistka, kompozytorka, piosenkarka, autorka tekstów i działaczka społeczna. Kroczy własnymi ścieżkami, ponad wszystko stawiając niezależne myślenie i autentyczność. Studiowała u znakomitych polskich muzyków, m.in. Włodzimierza Nahornego, Sławka Jaskułke i Pawła Mykietyna. Prezes Efektywnego Altruizmu Polska.

Grzegorz Tarwid – pianista i kompozytor. Zebrał doświadczenie od mistrzów polskiej pianistyki: Wojciecha Kamińskiego, Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, by przenieść się na studia do Kopenhagi i inspirować się duńską sceną improwizowaną. Ma na swoim koncie koncerty m.in. ze Zbigniewem Namysłowskim, Maciejem Obarą, ale też Janem Młynarskim czy Marcinem Maseckim. Współtworzy: trio Sundial z Wojciechem Jachną i Krzysztofem Szmańdą, duet Diomede z Tomaszem Markaniczem, projekt Alfons Slik z Szymonem „Pimponem” Gąsiorkiem oraz sekstet Franciszka Pospieszalskiego. W styczniu 2019 był kuratorem festiwalu Piano Room w warszawskim klubie SPATiF.

Igor Wiśniewski, wszechstronny gitarzysta rozwijający współczesne techniki gry na tym instrumencie. Wszechstronny muzyk zaangażowany w bardzo wiele projektów jazzowych i improwizowanych.

Kamila Drabek, kontrabasistka i kompozytorka jazzowa pochodząca z Bielska-Białej. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2019 r. w ramach programu „Jazzowy Debiut Fonograficzny” Instytutu Muzyki i Tańca ukazał się debiutancki album jej tercetu zatytułowany Muzyka naiwna, promowany singlem „Kwaśny deszczyk”, prezentowany m.in. na Blue Note Poznań Competition 2019. Drabek została nominowana do Fryderyka 2020 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku – Jazz. Członkini wielu składów jazzowych, m.in. One Jazz Quinett.

Jan Pieniążek, perkusista, wszechstronny muzyk zaangażowany w bardzo wiele projektów jazzowych, w tym USO9001, występujący także m.in. ze Szczylem.

 

Skip to content